Ο κλάδος των ηλεκτρονικών γνωρίζει μεγάλη ανάπτυξη: Με μια νέα ημιαυτοματοποιημένη αποθήκη στενού διαδρόμου και το σύστημα WMS Series 2 της Jungheinrich, ο κορυφαίος κατασκευαστής καλωδίων PSZ Electronic GmbH με έδρα στο Upper Palatinate, συνεχίζει τη δυναμική του ανάπτυξη.
Είναι καλό για μια εταιρεία να έχει ανοδική πορεία, αλλά η ανάπτυξη συνεπάγεται τις δικές της προκλήσεις. «Η υποδομή logistics ήταν ήδη στα όριά της. Η παλιά μας, κατά κύριο λόγο, χειροκίνητη αποθήκη με χωρητικότητα μόνο 1.500 παλετών δεν μπορούσε πλέον να καλύψει την ετήσια αύξηση πωλήσεων άνω του 20% σε ορισμένες περιπτώσεις», εξηγεί ο Andreas Prey, ο 33χρονος Υπεύθυνος Logistics της PSZ Electronic GmbH στο Vohenstrauss, στην περιοχή Neustadt an der Waldnaab στο Upper Palatinate. Η εταιρεία παράγει και συναρμολογεί καλώδια και συστήματα θέρμανσης και εξαερισμού, μηχανολογία, μηχανική εγκαταστάσεων, κατασκευή εργαλείων και ειδικών μηχανημάτων, καθώς και προϊόντα για μεγάλες εταιρείες στην ιατρική τεχνολογία. Η PSZ Electronic απασχολεί περίπου 1.000 άτομα προσωπικό παγκοσμίως και έχει εγκαταστάσεις παραγωγής σε όλη τη Γερμανία, την Τσεχία, την Αλβανία και την Τυνησία.
Όλα έρχονται στο κέντρο logistics στο Vohenstrauss: Είναι ο κεντρικός κόμβος που έχει σχεδιαστεί για να εποπτεύει την κίνηση όλων των πρώτων και τελικών προϊόντων. Το κέντρο logistics όχι μόνο ελέγχει τη διακίνηση των υλικών μεταξύ των διαφόρων σημείων παραγωγής, αλλά και την παράδοση στους πελάτες. Αυτό είναι ένα αρκετά απαιτητικό έργο. «Αυτή τη στιγμή έχουμε πολλές δεκάδες χιλιάδες είδη στη γκάμα των προϊόντων μας, τα οποία πρέπει να συσκευάζονται με διάφορους τρόπους και να φέρουν ετικέτα σύμφωνα με τις προδιαγραφές του πελάτη», λέει ο Prey. Για να επιτευχθεί αυτό, η εταιρεία χρησιμοποιεί κωδικούς QR. Αυτοί οι δισδιάστατοι κώδικες με τους σχηματισμούς των ασπρόμαυρων τετραγώνων έχουν μεγάλα πλεονεκτήματα όσον αφορά την πυκνότητα πληροφόρησης, σε σχέση με τους απλούστερους γραμμωτούς κώδικες, όπως οι EAN ή NVE, που συνήθως χρησιμοποιούνται στα logistics.
Στην αναζήτησή για την πιο αποτελεσματική λύση logistics, η Prey ζήτησε συμβουλές από ειδικούς: «Καθώς η Jungheinrich είναι ένας από τους πελάτες μας, γρήγορα επικοινωνήσαμε με τους συναδέλφους μας για να συζητήσουμε ποια μέθοδο επέκτασης αποθήκευσης και μετατροπής συστήματος ταιριάζει καλύτερα στις απαιτήσεις μας», θυμάται ο Prey.
«Η ερώτηση που θέσαμε ήταν: Πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί καλύτερα ο υφιστάμενος χώρος για να επιτευχθεί μέγιστη χωρητικότητα αποθήκευσης; Και ας μην ξεχνάμε: Πώς μπορούμε να διασφαλίσουμε ότι μπορούμε να αντιδράσουμε με ευελιξία στις προκλήσεις του μέλλοντος;», αναρωτιέται ο Prey.
Το αποτέλεσμα των συζητήσεων και της διαδικασίας προγραμματισμού με τους εμπειρογνώμονες logistics της Jungheinrich από τη Βαυαρία ήταν η απόφαση για την πλήρη ανακατασκευή της αποθήκης. Η συμβατική αποθήκη μεγάλου διαδρόμου έπρεπε να αντικατασταθεί από μία ημιαυτοματοποιημένη αποθήκη στενού διαδρόμου, με χωρητικότητα για πάνω από 5.000 παλέτες. Προκειμένου να βελτιωθεί η διαδικασία συλλογής, η ασφάλεια και η εργονομία, το σύστημα σχεδιάστηκε για σταυροειδή στοίβαξη με βάθος 800 χιλιοστών. Τα ράφια προσεγγίζονται από δύο μηχανήματα στοίβαξης μεγάλου ύψους EKX 410. Τα μηχανήματα έχουν καλωδιακή καθοδήγηση, τερματικά, σαρωτές και πλοήγηση αποθήκης και λειτουργούν διαισθητικά και εξαιρετικά αξιόπιστα από το προσωπικό της αποθήκης της PSZ. Για παράδειγμα, το πάτημα ενός κουμπιού είναι αρκετό για να μπορέσει το σύστημα πλοήγησης να καθοδηγήσει το μηχάνημα στενού διαδρόμου στον προορισμό του. Στο Σύστημα Διαχείρισης Αποθήκης WMS Series 2 της Jungheinrich συγκεντρώνονται όλες οι πληροφορίες. Ακόμη και σε αυτή τη βασική έκδοση του WMS μπορεί να συγχρονιστεί ολόκληρη η διακίνηση υλικού και πληροφοριών. Αυτό επιτρέπει την άριστη διαχείριση και τον έλεγχο της αποθήκης. Τέλος, το λογισμικό μπορεί να προσαρμόζεται ευέλικτα στις μεταβολές της αποθήκης, χάρη στον μεγάλο αριθμό των διαφορετικών του ενοτήτων, και ως εκ τούτου θα μπορέσει να χειριστεί οποιεσδήποτε αλλαγές στο μέλλον.
«Αυτό το σύστημα», λέει ο Prey, «εκτοξεύει την υποδομή logistics μας σε εντελώς νέο επίπεδο. Με τη νέα αποθήκη, μπορούμε πλέον να χαρτογραφήσουμε και να υποστηρίξουμε τις διαδικασίες αποθήκευσης και ανάκτησης για όλα τα διαφορετικά μας είδη. Αυτό θα μπορούσε να συνεπάγεται τη μετακίνηση τυποποιημένων παλετών, πλεγματικών κιβωτίων ή κουτιών και εμπορευματοκιβωτίων για την παραλαβή των παραγγελιών μικρών εξαρτημάτων», εξηγεί ο Prey, για την τεράστια ποικιλία προϊόντων και τις ποικίλες απαιτήσεις από πλευράς συσκευασίας και μεγέθους συσκευασιών. Για παράδειγμα, μια καλωδίωση της PSZ θα μπορούσε να είναι μήκους από λίγα μόνο εκατοστά έως και οκτώ μέτρα.
Η μετακίνηση από την παλιά στη νέα αποθήκη πραγματοποιήθηκε την Πρωτοχρονιά 2016/2017. «Εμείς σκοπίμως θέλαμε να κάνουμε ένα διάλειμμα και να ολοκληρώσουμε την μεταφορά από την παλιά στη νέα αποθήκη σε μία μόνο μέρα», λέει ο Υπεύθυνος Logistics της PSZ. «Ήταν μια εκπληκτική συνεργασία». Πάνω από τέσσερις εβδομάδες τον Δεκέμβριο, όλοι οι εμπλεκόμενοι -οι υπάλληλοι της PSZ και οι συνεργάτες από τη Jungheinrich- εργάστηκαν μαζί. Για τον Prey, ήταν πολύ σημαντικό να συμμετέχουν οι εργαζόμενοι, που τελικά θα έπρεπε να μάθουν να λειτουργούν αυτόνομα πλέον το σύστημα από την αρχή. «Το σύστημα είναι κατανοητό και μπορείς να εξοικειωθείς γρήγορα με τις διάφορες λειτουργίες του», λέει ο Prey.
«Στους εργαζόμενους άρεσαν αμέσως οι στενοί διάδρομοι στην αποθήκη, αλλά και το σύστημα WMS Series 2. Από τη σκοπιά των εργαζομένων, η νέα ημιαυτοματοποιημένη αποθήκη όχι μόνο απλοποιεί τις διαδικασίες, αλλά τις κάνει και πιο διαφανείς. Έτσι και εκείνοι μπορούν να κατανοήσουν καλύτερα τον ρόλο τους στην εταιρεία. Αυτό με τη σειρά του τους βοηθά να ταυτιστούν με τη δουλειά τους».
Ο ειδικός logistics είναι ιδιαίτερα ευχαριστημένος που η ποιότητα εργασίας του κάθε εργαζομένου έχει βελτιωθεί σημαντικά με την κατασκευή της νέας αποθήκης. Ο Prey εξηγεί πώς έχουν βελτιωθεί τα πράγματα: «Ενώ οι εργαζόμενοι στην παλιά αποθήκη κατανάλωναν πολύ χρόνο ψάχνοντας για ένα συγκεκριμένο προϊόν, τώρα γνωρίζουν -χάρη στη λειτουργία διαχείρισης αποθεμάτων σε πραγματικό χρόνο- ποια ποσότητα του επιθυμητού είδους βρίσκεται πού σε κάθε δεδομένη στιγμή. Η λύση ασύρματης επικοινωνίας σε συνδυασμό με το σύστημα διαχείρισης αποθήκης WMS Series 2 της Jungheinrich, δημιουργούν το τέλειο περιβάλλον. Για πρώτη φορά, η επεξεργασία παραγγελιών γίνεται χωρίς την ανάγκη χαρτιού. Το αποτέλεσμα είναι η επίτευξη βελτιωμένης εποπτείας, αυξημένης διαφάνειας και μια ολοκληρωμένη διαδικασία παραγγελίας. Το έργο είναι πολύ πιο αποτελεσματικό και απλό, ενώ το ποσοστό σφάλματος μειώνεται στο ελάχιστο».
«Η ημιαυτοματοποιημένη αποθήκη και το σύστημα WMS, βοηθούν στην εναρμόνισή μας με τα εργοστάσια παραγωγής μας σε όλο τον κόσμο, αλλά και με τους πελάτες μας και τις ανάγκες τους», τονίζει ο Prey. «Χάρη στην ψηφιοποίηση και την ολοκληρωμένη, έξυπνη φιλοσοφία intralogistics, είμαστε πλέον σε θέση να ακολουθήσουμε πολύ πιο εξελιγμένες διαδικασίες logistics». Αυτό είναι μεγάλη επιτυχία. «Όλοι όσοι μας επισκέπτονται εδώ στο Vohenstrauss θέλουν να δουν τη νέα εγκατάσταση. Θέλουμε να τους τη δείξουμε, αφού η αποθήκη είναι εκπληκτική και εντυπωσιάζει τους επισκέπτες».
Ο Υπεύθυνος Logistics, Andreas Prey, είναι ενθουσιασμένος από τη συνεργασία του με την ομάδα εμπειρογνωμόνων της Jungheinrich: «Όλα ήταν τέλεια από την αρχή: από τη φάση σχεδιασμού και τη φάση υλοποίησης, έως την ημερομηνία έναρξης λειτουργίας της αποθήκης, όλα υπό την εποπτεία και τον έλεγχο της Jungheinrich». Αυτή η συνεργασία είναι σπάνια σε αυτόν τον κλάδο και δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένη. Κορυφαία στιγμή για τον Prey ήταν η ημέρα μετάβασης, στις 2 Ιανουαρίου 2017: «Όλα ξεκίνησαν με τον τρόπο που είχαμε σχεδιάσει. Μια απρόσκοπτη μετακίνηση, που εκτόξευσε τα intralogistics μας σε άλλο επίπεδο. Τώρα είμαστε έτοιμοι για το μέλλον. Τα πράγματα δεν θα μπορούσαν να είναι καλύτερα. Οποιοδήποτε και να είναι το μέλλον, από άποψη περαιτέρω ανάπτυξης και αναγκών πελάτη, είμαστε έτοιμοι».